fredag 7 april 2017










Hej på er!
Så var det fredag igen...Ja efter att varit ledig i fyra dagar är det jobbet som gäller imorgon...
Snart har jag semester strax efter påsk....nåt att se fram emot...

Idag stekte jag blodplättar det har jag typ inte gjort på ett par år och himmel så det var gott, köpte två flaskor blod så jag har en i frysen ännu.
Lingonsylt hör självfallet till,tror jag skall ta och äta några till....

Jag brukar inte pynta så mycket till påsk nuförtiden brukar ha lite ägg och videkissor bara,men iår ville jag ha lite pynt  så jag sådde gräs i två glasburkar i den större burken satte jag en liten mini våreld....blev så fint så och så lite små piipin i gräset också ....

Vi har vår egen påskhare i trädgården ja ibland är de tre...de är  nästan dagligen här ....

Vilket vannsinne dåd som Stockholm drabbats av,statsminstern  talade om terrordåd så uttalade han sig om i  en intervju...
Varför måste oskyldiga människor sätta livet till?!
Vart är denna värd påväg?!
Det händer lite överallt i Europa dessa terrordåd.. 
Vannsinnedådet slutade med att lastbilen körde in i Åhlens och började brinna,sist jag läste om dådet var det tre döda och åtta skadade....
Mina tankar går till människorna i Stockholm och de som mist nån nära i dådet....

 Ta väl vara på varandra , ty vad morgondagen har att hämta vet ingen....

Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar