lördag 22 april 2017






Hej på er!
 Igår ringde de från sjukhuset skulle ha fått en annulerad operationstid på torsdag men eftersom jag varit förkyld så blir det inte av...Fick en ny tid till sista maj så nu kan jag dra andan en stund,nervös ja det är jag inför operation... men hinner bearbeta det ett tag ännu.Jag har semester i juni så sjukledigheten går in på semestern .... inget vidare men jag har det framför mig förr eller senare....

Böt gardiner och sängövekast och vimplar i gästrummet, nu är det så ljust så i gästrummet ,en orkide som färgklick så blev det så fint så i mitt tycke....

Har i olika etapper gallrat klädskåpen....endel har jag satt till salu på loppis på nätet endel för jag till uff lådan.Trasiga kläder men rena för jag till H& M uppsamlingslåda ,de återanvänder ... man kan föra dit lakan och handukar också.
I våran dagstidning var det här i veckan en skrivelse om problemet kläder som avfall,vad de skall ta sig till med dem...De hänvisade till och föra till loppis och uff lådor och uppsamlingslådor.Lindex  bla. tar också emot....Rekomendation är att inte slänga kläder i blandavfalls sopkärl....
Till uff lådorna får man ju inte föra lump....
Till uff lådorna kan man föra alla hela och rena kläder,skor,gardiner,lakan ,handukar m.m..
Ju äldre jag blivit har jag blivit mån om att sortera, plast,glas,metall,papper och paff.
Det är otroliga mängder med plast som samlas  allt packas ju nästan i plast nuförtiden ....
Dessutom betalar vi en skild summa i våran stad för underhåll  uppsamlingskärlen i våran stad....
Hur gör ni sorterar ni också?!
Planer för idag?Jag började läsa på min nya bok häxan av Camilla Läckerberg  ,det var länge sedan jag läste en bok förr hade jag alltid en bok på gångs...Men nu så beställde jag alltså boken häxan från adlibris....Vi har bokhandel i våran stad men det finns bara finska böcker där nån enstaka svensk pocket bok...visst läser jag på finska och har också finska böcker men vill helst läsa på mitt eget modersmål....
Kram : Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar