tisdag 21 mars 2017










God kväll!
Nu börjar jag ha vårkänslor fast det inte känns så idag det har regnat och slaskat idag men så brukar ju mars månad vara.

Köpte på lördag narciser och bort rök callunorna  hade fått nog av dem och så blev det ju lite mera vårigt....De är inte så köldkänsliga så fast bladen lite hänger så rätar de upp sig...
Det finns så mycket härliga vår blomster i  våran närbelegna trädgårdshandel..
Det var massor med människor där på lördag och de flesta var där i samma ärende som jag....
Krukväxter och krukor och snitt blommor kan man också köpa där och örter ,buskar och träd....

Min första ört köpte jag också en rosmarin..skulle vilja ha en stege till sommaren så jag kunde ha örterna där i kruka  såg en modell i en tidning = fixa själv.

 Min murgröna ser ut att ha övervintrat det har jag inte lyckats med förut....

En affär  upphörde ja hela affärkedjan  i  landet och där fyndade jag en vår-höstjacka jätte förmånligt då de reade ut allt och rusning minsann var det då jag var där....

Ja så var det dags att gräva fram solglasögonen har en hel del av dem varav två favoriter  har jag inte solbrillorna på näsan så kisar jag och det tar tid innan man vänjer sig vi soljuset....
och så skyddar de ju ögonen...Så på med solglasögonen då ni är ute och rör på er...

Förra veckan var jag och klippte och färgade håret nu är jag ljus och nästa gång blir jag ännu ljusare det tar tid att övergå från mörkt till ljust den mörka färgen skall bort och sedan ny färg...
Kan vara kul och vara blond till sommaren fast lite ovant var det ibörjan har en gång tidigare varit blond..Lite röda eller mörka ränder till så blir det super bra.....

De började ta bort gruset från våran gata på måndag och så det dammade och yrde men bort skall de ju känns ju inte så där super bra precis, känns som man skulle dra in en hel massa damm i lugorna,munskydd skulle vara bra...
Det blir lite bättre då de tvättar bort dammet....
Mars brukar vara en super lång månad men hej snart är mars månad slut och vi får ta emot april månad ...
Ta väl vara på varandra .Ha det bra.
Kram: Nina


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar