onsdag 4 januari 2017









Ja så skriver vi då januari 2017.Vi hade gäster under nyåret  trevlig samvaro,bastu och god mat.
Just nu har vi -16 c ute de har lovat kallt kallt ett par dagar.
Influenssan som jag drog på mig före jul börjar kännas bättre men inte helt okey ännu.....

Jag har ju inte ätit godis på fem år men iår har jag smält i mig choklad konfekter så jag mår pyton och en hel del tårtor har det också blivit men nu får det var slut med den saken....

Jag får alltid  en massa energi då jag haft sista vaknatten så idag har jag plockat bort nästan alla julgransprydnader granen får vara kvar till tjugondag knut och stjärnorna i fönstret får hänga kvar ett tag ännu det  är ju så mysigt...och de är inte så där juliga utan vita och svarta.....
Ja hälge har jag inte plockat bort tänker ha honom och stå kvar men tänker byta ut Merry Christmas bandet....
Köpte en bukett med vita rosor till nyår  för börjar bli mättad på julblommorna....
En orkide slog ut så där lämpligt till nyår och flere har knoppar hoppas de orkar slå ut, orkiden  hör till en av mina favorit blommor....

Gjorde rödbetsbiffar idag utan kött blev så goda så yami,yami.Minst tio-femton år sedan jag gjorde dem sist och så hemgjorda klyftpotatisar till....

Jag har haft några grantoppar i vas och nu har den ena granen skott...... 
 Har ni någon gång funderat på att byta yrke...!?
Skulle jag få pröva på nåt nytt skulle jag gärna jobba i en klädaffär eller i en inredningsaffär....
kunde vara kul och göra nåt helt annat men drömmar får man ju ha eller hur....
Önskar er alla et gott nytt år 2017...
Kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar