tisdag 18 oktober 2016



Ljushållare av betong är vad jag gjort för några veckor sedan ,målat dem med grå färg ( den hade jag hemma den färgen ni vet som jag målade möbler med i sommaras...
De ni ser på bilden har jag haft kaffepåsar som form... 
Hade tänkt hjälpa julgubben lite grann... den ena håller jag dock själv jag har lite till som är på tork men hur de blir då de stelnat vet jag inte.... Kul det här  och jobba med betong...
Jag har satt betong på en bricka också får se om   det lyckats...

Nu  då jag blivit äldre gillar jag att pyssla och lära mig   skapa med mina händer,borde göra bollar igen ni vet de med ljus slingorna....
Ja och så skulle jag vilja lära mig sticka sockor nån som vill lära mig?!

Bihållsinflamationen  ingen märkbar ändring väntar så på och få besöka öronläkaren så jag får hjälp och slipper värken i kinden och den olidliga trötthet som hör till.... det är som det skulle vara nån knöl inne i bihållan, vill bli frisk...

Tänkte dela med mig av ett nytt recept av chokladcheescake!
Chokladcheescake!
1 paket digestive kex 175 g
50 g  smör
2 msk kaffe
Fyllning
2 gelatinblad
200 g mörk choklad
1 burk ( 2dl) vispgrädde
1 ask     apelsin färskost
2 msk socker
1 tsk vaniljsocker
2 msk kaffe

Smält smöret,mossa kexen,rör smöret  och det kokta kaffet ihop..
blötlägg gelatinbladen.Smält chokladen, vispa grädden..
Rör den smälta chokladen ,osten ,sockret och kaffet ( bryggt kaffe) ihop.
Vrid ur gelatinbladen och häll två 2 msk hett bryggt kaffe över gelatin bladen häll i chokladsmeten i en tunn stråle ,rör hela tiden,blanda därefter i den vispade grädden...
Häll över kexen och låt stå i kylskåp till följande dag,täck gärna över med folie...
Den är ganska mäktig kan jag tala om för er...
Kram:  Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar