torsdag 29 september 2016




Vi har fått njuta av ett varmt och soligt september fast igår och idag regnar det, i våran stad är det marknad  i tre dagar inget vidare marknadsväder idag....När jag kom hem från Åbo tog jag en sväng till Pullis marknadståd och köpte hem några marknadsgringlor åt mannen i huset....

Jag har varit till Åbo Akademi idag och sökt min systersons betyg en hedersfull uppgift, en sväng in till Zara , punnitse ja säästä och H& M home hann även träffa en fd.Arbetskamrat från silja opera tiden över en  kopp kaffe/ te ett väldigt trevligt återsende. 

På silja opera hade vi en väldigt fin arbetsgemenskap  den bästa jag varit med om ever... Håller fortfarande kontkat med en del av dem...

Köpte en papperspåse och ett härligt doftljus från H& M home  i påsen ställe jag en blomma  men  blomman jag ställde i påsen är lite malplacerad  så det får nog bli en annan blomma...

Tänkte dela med mig av ett recept här nedan....
Äppelgott
250 g smör
700 g äppel
2 msk vaniljsocker
3 tsk kanel
2 1/2 dl farinsocker
8 dl havregryn
Skala äpplen och rada i en pajform ( formen behöver inte smörjas)
Smält smöret och rör i de övriga ingredienserna.
Ös smeten med en sked  eller slev över äpplen..
Grädda i 200 c i ca 25-30 min
Servera med : Glass, vaniljsås eller grädde.
-Bon Apetit -
Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar