torsdag 15 september 2016






Ja så har vi då september redan,och vi har fått njuta av värme och sol än har jag inte använt sockor.
Har drabbats av bihålsinfamation andra kuren på gångs ,blir det inte bra så blir det remiss till öronläkare...har varit ganska trött ,ingen snuva har jag haft det har liksom direkt angripit bihålorna,och det är flere år sedan jag hade bihålsinflamation....
Har  planterat lite callunor i krukor istället för sommarblommorna ,endel har ju redan vissnat bort...Lite vemodigt men hösten är ju också fin,fast november gillar jag ej....

Det är ju nu det börjar bli åtgång på ljus hos mig jag gillar ju inte guld i inredning men en behållare i guld för värmeljus köpte jag då vi var på semester resa och gillar den faktiskt....

Tänkte dela med mig av ett recept jag  själv fick tips om...
Potatismos låda!
Bryn malet kött och fräs svamp ,går bra med champinjon eller kantarell ,bryn även lök.
Häll lite vatten i och blanda i tomatpure ,krydda efter samk.
Sätt maletkött blandningen i en form på bottnet.
Koka potatis och gör potatismos,sätt över kött bladningen.
Sätt tomatklyftor eller riven ost ovanpå.
Grädda i 200c tills lådan fått lite färg.
-Bon Aptetit-
Önskar er ett trevligt veckoslut!
Kram : Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar