söndag 14 augusti 2016








Vilket väder vi haft regn de flesta dagarna ,augusti har  brukat vara fint .
Andra veckan av semester veckan har nåt sitt slut ,hälften av smestern kvar  önskar förstås bättre väder men det ser hopplöst ut...... om man får tro metreologerna.
Jag har haft en sjuk liten hund här hemma ,analerna har bråkat med honom  och ja han har varit sjuk...fick antibiotika kur på fredag och nästa fredag skall vi på efterkontroll ...Stackars liten vän....

Betong ,gjorde min första betong kruka förra veckan ,helt nöjd fast kanterna blev lite ojämna mera skall det bli, köpte ett par gummistövlar på loppis som jag skall fylla med betong ,måste bara  köpa lite betong till....
Har några målprojekt på gångs,den lilla byrån och pallen skall få en lite grå nyans ,hade tänkt mig helvit men tyckte det kunde vara kul att ha lite nyans i....Målfärgen köpte jag hos RTV och damen där var jätte hjälpsam och föreslog dessa penslar åt mig,luddar inte och bara att skölja av....
Hade tänkt måla redan under veckoslutet men trodde jag hade sandpapper hemma  men det hade jag inte så  jag kunde inte börja med projektet ännu.....

Vi hade besök av några fasanungar på våran gård här i veckan, fasaner finns det gott om i våran stad...
En dam på våran gata skulle ha loppis på sin gård på lördag ( väderrestervation) och det blev inget loppis på grund av regnet men jag fick gå hem till henne och titta dagen före och med mig hem hade jag bla en arabia porslin potta...... 
Ha en bra början av veckan... 
Skolorna har börjat, ni som rör er med bil kör försiktigt och tänk på de små som inte är vana i trafiken ännu....
Kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar