onsdag 17 augusti 2016




Tredje semesterveckan började på måndag,och vädret det fortsätter och vara  regnigt och kallt ....
Jag har målat och det skulle jag definitivt inte har gjort om vädret skulle ha varit soligt och varmt....Ni får se resultaten i följande inlägg,har målat en liten byrå och en liten pall  ,pallen har jag under arbete som bäst sedan återstår ännu ett blombord....

Förra veckan  köpte jag en cykelhjälm min första jag ägt faktiskt ,kanske man blir klokare med åren har alltid tyckt att det ser fjantigt ut med hjälm men  det är ju en billig livsförsäkring ...
Och varje gång jag hoppar upp på cykeln så sätter jag hjälmen på huvudet ,många kanske är rädda att förstöra frisyren men det är nog tvärtom ,håret slipper inte och fladdra hit och dit...

Varför hjälm nu då?! Råkade bläddra i citymarkets reklam blad förra veckan och de hade - 30% på cykelhjälmar så när jag ändå skulle dit och köpa kaffe som var billigt så kollade jag in cykelhjälmarna ( det hade nog varit åtgång på dem ,märktes på hyllorna)  Ja och hem kom jag med en cykelhjälm,bra köp kan jag tala om för er....

Gjorde kållåda härom dagen på nykål ,och det var så gott så  har kvar ännu så jag har bara att värma mums..
KÅLLÅDA
Jag brukar bryna maletköttet
Hacka kålen och koka den
Koka risgrynsgröt
Krydda malet köttet med vitpeppar och salt
Röra ihop bladningen ,sätta i tre ägg ungefär
Sätta lite vitpeppar och salt till
blandar i lite sirap också
Rör ihop allt sätter i en eller två formar beronde på mängden
Klickar på några smörklickar och in i ugnen
Gräddar i ca 175c- 200c tills lådan fått färg..
- Bon aptetit -
Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar