söndag 5 juni 2016




Vädret är betydigt kallare nu som jag nämde på fredagen att det skulle bli,det är nästan som om man borde sätta sockor på fötterna  .....
Följde med mannen i huset till barberaren igår, efter barberar besöket köpte vi thai mat från en restaurang  ,vi tog maten med oss hem,gott var det speciellt vår rullarna,och priset var förmånligt...Restaurangen har varit öppen ett år ,men märkte den först för några veckor sedan,den är i centrum i min hem stad men inte direkt vid köpcentret...
Kvällen avslutades med bastu bad,mannen hade dessutom gjort en bastu kvast " sauna viitta " på finska,det görs av björk,dessvärre har jag inget foto av den ,användning: man blöter den i vatten och daskar den på kroppen,blöter den och sätter den på bastungnen en stund och oj vilken härlig doft av björk det blir,många brukar torka dem så de har till vintern,man får ju köpa torkade bastu kvastar också....

Nu tänkte jag övergå till ett annat ämne ....nämligen dermalogica produkter,min dotter är kosmetolog och make up arist med egen salong och hon säljer deramalogica produkter i sin salong.Jag brukar få av dessa produkter till jul- födelsedag - morsdag vilket jag är väldigt tacksam för... det är bra produkter
En  produkt jag  definitivt är väldigt förtjust i för tillfället är overnigt retinol repair,det är för föråldrande hud.
Det kommer med en liten buffer kräm också ,du blandar först  en tredje del buffer cream och over night repair ,detta för att  låta huden vänja sig vid den.Overnight repair  används till natten..
Retinol  skall minimera rynkor i huden  och  och pigmentfläckar ,men alla reagerar olika i början ,endel kan få rodnad i början av användningen ,fjällning  bla innan din hud vänjer sig vid den...
Jag hade inget av detta,har nu använt av den i 3-4 veckor nu och min hy är mycket slätare, och smidigare och län som en baby rumppa he,he...Kan varmt rekomendera..
Ögonkräm använder jag också  och som natt / dag kräm för tillfället intensive moisture balance.
Använd helst en dagkräm med solskyddfaktor ,för sol ger ju rynkor som ni vet och retinolet går till spillo....
Till sista ämnet för idag fick för ett år sedan flere askar / boxar av en bakant till mig till  förvaring av spik och andra små ting ,,boxarna har stått i en stapel i källarvåningen tills nu ,  satte paket band och snören i boxarna bla,så mycket lättare att hålla koll på dem....
Önskar er en trevlig början av veckan  trots att vädret är svalare....men värmen kommer igen.. tro mig!
Kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar