torsdag 9 juni 2016




Igår hade vi påhälsning av åskan  men den drog över ,idag och igår har det blåst  hårda vindar vilket metrologerna  spådde också ,kallt har det dessutom varit +13- 14 c så inget sommarväder precis...Kvällstorget drog igång förra veckan i våran stad ,det är alltid på torsdagar och massor av människor brukar besöka det...Själv brukar jag typ besöka det en gång per sommar ,blir troligen då jag har sommar semester....
Det blir mycket bilder av blommor denna årstid,ställde en härlig flitiga lisa på vårt lilla bord på  terassen idag visst är den fin?!
Plockade in lite blommor och satte i små glaslaskor och favorit vasen ,vet ju inte namnet på den men påminner om midsommar ros men med röda blommor och doftar underbart....
Jag är hopplös på blomnamn ,men nån kan säkert tipsa mig om namnet...
Jag har inte så mycket blommor på gården ,de mesta var här då vi flyttade hit ...Pioner har jag ,en fanns här då vi flyttade hit och tre olika rötter har jag fått som jag planterat,pioner hör till mina favoriter,satte även en lavendel planta i jorden  iår brukar annors ha dem på kruka....


Var till posten igår och hämtade en bok jag beställt från adlibris,beställde den under veckoslutet och fick meddelande om att jag kunde hämta den på posten på tisdag,snacka om snabb leverans...
Boken heter Nopea aineenvaihdunta = snabb ämnesomsättning = Ät gott och bränn  fett.
Det är ingen diet utan handlar om att äta rätt och går ned i vikt...Det är olika skeden som skall följas ,första är på fyra veckor...
Min dotter tipsade mig om boken och den är faktiskt på tio topp listan på adlibris...
Ni undrar säkert om jag tänker följa råden,hade faktiskt tänkt göra det ,men först måste jag läsa igenom boken och ja efter semestern hade jag tänkt börja bränna fett... 
Ja och författaren heter Haylie Pomroy...
Önskar er ett trevligt veckoslut ,njut ni som är lediga eller har semester...
Kram:Nina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar