söndag 14 februari 2016

Min barndomskompis och jag

Min barndomskompis och jag

Min småkusin och  jag Ii Bury St Edmunds




Happy Valentienes day till alla mina vänner over the word,vänner är guld värda och finns till  då du behöver dem  delar sorg och glädje med dig.Vänner får dig att kämpa på även vid svåra stunder  vänner du  delar med dig av glädje stunder finns otaliga minnen av glädjestunder.Varje vän är unik ....
De två första bilderna är jag och min bardomsvännina sedan 42 år tillbaka det är en lång tid, vi bor inte i samma stad längre men försöker ses ett par tre gånger i året...
Tredje bilden jag och min småkusin som bor i England där jag firade min födelsedag  och vad jag längtar dit.... brukar sätta fast ögonen och drömma mig tillbaka....

På lördagen beslöt jag mig för  baka bullar som sedan blev fastlagsbullar fyllde dem med grädde och  och sylt de brukar också fyllas med mandel men det är jag inte så förtjust i så det lämnade jag bort...
Köpte även årtes första memma = memma äter man i Finland till påsk och den är gjord på rågmjöl och malt... jami servaras med grädde  (skall inte vispas) eller vaniljsås endel människor strör även socker över...
När jag och min syster var små dvs. barn så  frågade mamma  av min syster om hon också ville ha memma hon konstaterade då men mamma jag äter inte bajs hon tyckte de liknade ja just det bajs....
Får önska er  en bra början på veckan....
Ta väl vara på varandra....
Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar