onsdag 24 februari 2016







Hej på er!
Ett tag sedan jag var inne på bloggen har inte haft bilder eller nåt speciellt och skriva om men nu så har jag det....
Hundarna Stiven och Hemi är lite pipiga de var  och putsade tandsten på tisdagen bägge drogs det ut tänder på .Stiven har ännu ett besök då de plockar opererar bort fem tänder,så han är snart tandlös. stackarn men bra skall det gå det också...
Ni kan se att Stiven är trött ännu på bilderna ...Hemi var piggare för de gjorde de på henne först...
På kvällen var de pigga igen och maten smakade åt Stiven....  men inte åt Helmi.
Tandsten och tänder som måste dras ut är ofta små hundars problem tyvärr...
De blev om pysslade av matte och grann tjejen handskar med varmvatten  runt filten så de skulle ha det varmt,mjuk mat i två dagar...

På måndag hade jag besök av  systers son med flickvänn  från Israel vilket var kul.bjöd på kött och makaronilåda med koskenlaskija och så plättar med sylt och grädde ganska typiska finska maträtter...
Fick en ask med dadlar av fickvännen som hör till mina favoriter har tidigare fått dadlar av en arbetskompis som hon hämtade med sig från Israel,de är en helt annan smak på dem man får därifrån än här hemma och så  är de större....

Idag hade jag min dotter här på blixtvisit innan hon åkte på en skolning  ,mamma jag bjöd förstås på mat denna gång tacolåda..... Hon kunde ju förstås  ha varit längre här mammas bästa.....
Det märks att det blivit betydligt ljusare  ute ljust ännu klo:17:30 och ljust kl:7:30 på morgonen härligt ,härligt snart snart har vi våren här .....
Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar