tisdag 2 februari 2016




Februari redan, vi närmar oss våren och för varje dag bir det ljusare ute...
Här har det kommit  slask och regn idag skall februari verkligen  vara så här ,ogillar....

Jag hade tre vaknätter gillar dem men inte magen alla gånger den förstår inte alltid att svänga om rytmen men det får jag   stå ut med...

Igår var jag till   hörselskötaren och   hon reglerade ljudet till hörappararterna till lite högre nu behöver jag inte besöka henne längre regelbundet om det inte är nåt speciellt.
Väntar  på att hörselhjälpmedel personen skall kontakta mig men det kan dröja ett tag ännu för de är väldigt upptagna.

I hallen på den lilla  byrån finns inte den lilla julgranen längre .
Zinkhuset är omgivet av mina fattigmannskulor,hjärtan och kottar.
Träbyrån den skall få vit färg  under sommaren så också den lilla pallen....
Jag har ju fått för vana att varje sommar måla någo möbler brukar då göra det utomhus eller i garaget...

I våran stad finns det nuförtiden samlingskärl för plast  också viket är bra  ortoligt mycket plast det blir har inte tänkt på det förut  förde två stora plastpåsar till kärlen häromdagen .
Palast burkar osv får inte vara smutsiga utan rena.Bodylotion tuber krämer odyl,klipper jag mitt itu och sköljer av inte mycket jobb och sopkärlet blir inte fullt direkt precis för plastburkar 1 kg jugortämbar tvättmedels flaskor tar otroigt mycket plats i sopkärlet.

Ja dessutom måste varje  hushåll i våran stad betala en årsavgift för att du har möjlighet att föra papper,metall,glass,paff,plast till samlingskärlen jag tror det är andra året i rad vi betalar avgiften.... och så är jag mycket för det där med återanvändning...
Ha en bra  fortsättning på kvällen....
Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar