söndag 20 december 2015











Nu kan julen starta har varit och sjungit de vackraste julsångerna i kyrkan idag och det var så stämningsfullt och ja kyrkan den var smockfull flere fick stå extra stolar bars in..Var med bästa granntjejen och sjöng julsånger hon har hängt med mig  tre jular nu...
Vi har två kyrkor i våran stad idag sjöngs det klo.14:00 16:00 och 18:00 hela veckan och veckan förut har du kunnat sjunga julsånger i olika kyrkor och församlingshem.
När vi sjöng Stilla Natt och Härlig är jorden ja då gick det kalla kårar i kroppen det är så rörande på nåt vis ,bara snön fattas.
Bakade maltlimpor igår ni kan se hur jag paketerade in dem det blir julgåva åt  nära vänner hyacinten har jag också fixat själv brukar spara krukor odyl och göra egna blomarangemang  .
Bakade pepparkakor med granntjejen idag också på färdigköpt deg då min dotter var liten gjorde jag egen deg men inte nu längre gjorde på  1/2 kg och det räcker bra till gillar att äta peppisr med vit mögelost och skall minsann  glufsa i mig några och lite till ja och vet ni vad gjorde rotlådor igår så nu är alla lådor fixade....
Idag fick vi en kall rökt lax av en kompis som blivit rökt idag och  av en annan karelska piroger.
De två  två bilderna av mina jularangemang ni kan se på bilden gillar jag bäst och så tomten i glasburken som fått sällskap av en ren,nån måste ju dra släden också eller hur...
Skridskorna gillar jag också de har hängt med många år köpt dem på Stockman nån gång på julslut rea...
Nu önskar jag er alla en riktigt God Jul.hinner nog inte vara in på bloggen före jul tror jag...
Kram: -Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar