fredag 4 december 2015







Hälsningar från bastun...
Vilket busväder vi har idag ,regn och storm men så är det  för jämnan känns det som.
Vakledig efter två vaknätter  kom just från bastun och det var så skönt så  lite levande ljus   behövs inte så mycket mer...
Var till hörselmottagningen idag hade avtalad tid för mått av hörselapparat, trodde det var en men får till bägge öronen,har ju hela livet haft problem med mina öron  öron barn och vuxen.
Vilka färger de finns på apparaterna nuförtiden turkos,pink osv fast jag gillar turkos färg så valde jag inte den färgen utan det blev en brun färg.
En hjälpmedelelsterapeut kommer också att göra hembesök och kolla vad jag kan behöva för hjälpmedel här hemma och till jobb...Ni skall få se bilderna på apparaterna när jag får dem...
Hoppeligen kommer jag att höra bättre 7.1 får jag hämta dem har då avtalad tid...
Lite julbilder måste jag ju också få visa er mina  maileg Nissar som jag är så förtjust i.
Kolla griffeltavlan den har också fått lite jul, glasdekorationerna är design by Carola Smedjebacka min småkusin hon gör helt underbara glasdekorationer.
Spegeln i hallen har fått en ljuslinga som kommer att få hänga där året runt..
Bukowski  jul nalle björnarna har flyttat upp på stegen och de andra ner till vaggan.
Mannen i huset  fixade julbelysning ute på gården på tisdagen är så mysigt så...
IMorgon hade jag tänkt göra potatislåda och en kladdkaka med vitchoklad som  ni kan få receptet till själv nappade jag upp det av en annan bloggare.
Ha ett trevligt veckoslut...
Kram:-Nina-

4 kommentarer:

  1. Det var nog på tiden att du får apparaterna! Jag visste nog att du hörde dåligt, men att så dåligt att du får till båda öronen. Jag satt i tåget en gång när du ringde. Hel tåget hörde nog vad jag sa till dig...fick skrika. Jag har inte så bra hörsel själv heller, men jag klarar mig än så länge inte på långa vägar i din situtation ännu. Kram från syster till dig

    SvaraRadera
  2. Känns nog lite konstigt ...Var inställd på en men så blev det ju inte och hjälpmedlesterapeut på hembesök också...

    SvaraRadera
  3. Huvudsaken att du får hjälp nu fast de säkert känns konstigt först .Ha det bra kram

    SvaraRadera
  4. Jo det är ju tur ,men två st det är ju en hel del att vänja sig vid efer 7.1 vet jag hur det är att använda dem...

    SvaraRadera