fredag 25 december 2015

















God kväll  alla ni som läser min blogg.
Julen börjar nå  sitt slut är ganska trött har kört två nätter och det har inte blivit och sova lika mycket som förut,det märks,var så trött igår så jag trodde att jag tuppar av  men hölls på benen...nu ledig i tre dagar gäller att ladda batterierna innan nästa arbetstur,idag har jag bara tagit det lungt och tja förutom att äta julmat har jag legat i sängen och på en promenad med hundarna jag som älskar långa promenader med hundarna har fått ta kortare på gund av hälsporren har gjort fasingens ont flere dagar nu...
Juldukningen blev inte riktigt som jag tänkte mig dukade  i halft vaket tillstånd ...
Tallrikarna är villa och brödfaten  ikea, glasen pentik löparen är gammal löpare som hängt med flere år den är köpt hos indiska.. 
Skinkan gräddade jag dagen före julaftonen och lådorna på julaftonen lådorna var super goda kan jag tala om för er..Vi hade fisk också rökt ,gravad och kallrökt och så sill och rosolli,köttbullar,mera behövs det inte...
Ja desserten  en syndig Marianne kaka med masscarpone som var jätte god,receptet får ni i nästa inlägg.
Imorgon blir det julmat ännu sedan vill jag inte se julmat på ett tag resten av skinkan   gör jag ärtsoppa på och så fryser jag ner för att ha till pizza...
Hundarna fick julklappar ni kan se då de ivrigt luktar på paketen under granen .
Max den svarta är en baddare på att öppna paket.
Hundarna har en massa bäddar här och där i huset men favorit är tältet och det strider de alltid om så nu fick de ett till ... fast ligger det nån av oss i sängen så är de också där även på nätterna  det är så skönt och ha dem med i sängen och rogivande jag sover betydligt bättre med dem i sängen...
Nu skall jag gå och kolla vad det kommer i tv...
Ha en Fortsatt fridefull jul!
Kram:-Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar