onsdag 2 september 2015

Pioner

Pioner

Såpnejlika

Brudslöja

Brudslöja

Brudslöja

Smulan

Smulan

Rosor



Trädgårdstomte
Sommarblommor!
Hej på er!
Det var ett tag sedan eller hur....
Tänkte visa er lite av de sista  sommarblommorna ja än blommar inte kärleksörten fick rot av min mamma i maj så de är ganska låga ännu men växer till sig får vi hoppas.
Såpnejlika  gillar jag har en svag doft av tvål men håller tyvärr inte så länge i vas.
Pioner hör till  en av mina favoriter i våras fick jag rot av en vit som inte hunnit växa till sig,men måste nog plantera den på någon annan plats för ruinblommorna täcker in den.
Kolla  mellan skiffer stenarna där växer brudslöja hade brudslöja på ampell förra sommaren och den har fröat till sig ,tyckte det var så sött med den mellan skiffer stenarna så jag rev inte upp dem.
Har bara en ros hade två men den andra  övervintrade inte tyvärr.
Skölpaddan Smulan  tycker om att vara ute på grönbete på sommaren då får den äta vad den vill annors brukar jag plocka in ett och annat grönt åt den..
Idag  känns det som hösten skulle vara på antågande här började det regna på eftemiddagen.
Hösten är charmig den också men november gillar jag inte det är nog årets mörkaste månad   och det gillar inte jag ...
Ha en bra fortsättning på kvällen!
Kramis: -Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar