onsdag 23 september 2015



Hej på er!
Hur har ni det?!
Har varit flitgig idag tycker jag,gjorde kött och makaronildå till middag och så gjorde jag en saltig kvarkpaj och bärkvark till dessert. ni får receptet i slutet av inlägget ,den blev god kanske lite för mycket färg men smaken var det inget fel på.
Besökte igår en vännina och fick en hel ikea kasse med kläder av henne,mycket fina kläder inget slit och släng utan kläder av god kvalitet,hon gjorde skåprensning och frågade om det var nånting jag ville ha....
Var som ett litet barn som fick öppna en massa  paketi nåt skede måste jag be nån och knäppa några foton och visa upp lite av kläderna.Nu måste jag själv göra av med sådant jag inte använder för att  få plats i garderoberna.
Alla kläderna var som nya inget slitet och så.Vänninan har haft syatelje numera pensionerad så hon har varit nogrann med sina kläder...Vi råkar vara lika långa ungefär och har samma storlek...
Här nedanför kommer receptet.
Saltig kvarkpaj!
2 burkar kvark
3 ägg 
9 msk vetemjöl
3 tsk bakpulver
rör ihop och häll på en ungsplåt
Fräs 400 g maletkött eller använd fisk eller broiler strimlor,använde malettköt denna gång
2 burkar ananas i klyftor.häll över smeten.
Ovanpå:
2 ägg 
2dl grädde
300g riven ost
Rör ihop
häll över maletköt och ananas
Grädda i 225c i 25 min
Bon apetit!
Kram -Nina-





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar