måndag 14 september 2015

















God kväll ,har varit ett händelserikt veckoslut.
Plockade åtminstone åtta säckar äpplen från marken,vi har tre äppelträd och de har massor av äppel,grenarna når nästan marken....
Har plockat äppel åt mina föräldrar och så var svärmor och plockade äppel också. Besökte mina föräldrar på söndag,men hann inte vara där så många timmar två av våra hundar hade fått diare så vi fick åka hem tidigare än vi hade tänkt men som tur blev de inget veterinär besök,de mådde betydligt bättre då vi kom hem,tur att granntjejen var hos oss med hundarn,hon är en pärla som brukar ställa upp och vakta hundarna och dessutom kan man lita på henne.
Blommorna jag fotograferat är från min mammas trädgård på landet hon har en massa vackra blommor....
På lördagen ropade grannen att jag skulle komma över då jag  plockade äppel vilket blev ett trevligt avbrott i äppelplockandet.
När jag badade bastu på fredagen tände jag några ljus i tvättrummet och tvättstugan  lite mys pys känsla ni vet...
Plockade också fram de små glaslyktorna och satte ljus i dem det börjar bli dags att plocka fram de stora lyktorna också,brukar ha oljeljus i dem och de får brinna ut och när de brunnit ut sätter jag nya ljus.
Det lediga veckoslutet gick alldeles för fort skulle ha haft massor att göra som  nu blev ogjort men det kommer ju en annan dag eller hur?!
God natt med er  och sov gott,det tänker jag göra...
Kram:-Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar