torsdag 27 augusti 2015

Tacolåda

Ingredienserna till tacolådan


Aarikka bag

Filt tofflor



TACOLÅDA ,LOPPISFYND AND I!
Sommarvädret det forsätter,igår kom det dock lite regn ja så mycket faktiskt att vatten tunnan blev full .Hade kört nätter och när jag kom hem igår morse sov jag så sött så till regnet som  smattrade
på taket.
Utlovades svalare men vi har haft över +21c så ännu fortsätter sommaren hoppas att  september blir en lika fin månad som augusti.
Lovade visa några loppisfynd,  filtossorna fyndade jag på våran gata på ett loppis och tofflor får jag inte nog av vi har kalla golv vintertid så de behövs minsann.
Väskan är av märket Aarikka och fyndat för en billig slant på Fb-loppis den får lov att bli min arbetsbag,ni vet man släpar med sig ett och annat till jobb ,gör ni det också?!
Bjuder också på några bilder av my self som grann tjejen tog av mig på min gård....
Gjorde tacolåda till lunch/middag idag och tänkte dela med mig av receptet till er.
Tacolådan är väldigt god rekomederar speciellt för dem som gillar tacos.
Ingredinserna fotograferade jag på en bild så det är lätt att se vilka ingredienser som behövs.
Lätt som en plätt att tillreda...
TACOLÅDA!
En påse tacos
400-600g maletkött
En påse taco spicemix
En burk tacosås
Ca 4 tomater
Riven ost

Häll taco chipsen i en ugnsform
Bryn maletkötett
Häll över taco spicemix rör om
Häll lite vatten över och låt putra ca 5 min
Häll maleköttet över chipsen
Häll tacosåsen över maletköttet,bred över köttet
Skiva tomaterna sätt  ovanpå tacosåsen så de täcker hela formen
Strö över osten.Har använt mozzarella,får en härlig brun färg.
Grädda i 200 c till osten fått en gyllenebrun färg!
Bon Apetit!
Ha en bra fortsättning av kvällen...
Kram:-Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar