torsdag 9 juli 2015







SOMMARBLOMMOR
Äntligen har mina pioner slagit ut,har fyra olika pioner på min gård,den rosa på översta bilden var här redan då vi flyttade hit ,sommaren -13 fick jag en rot av en granne ,den blommade redan förra sommaren ,sedan fick jag också samma sommar en annan rosa pion men den har inte blommat ännu och så fick jag en vit  på våren som måste växa till sig ännu.
Älsakar pioner de har en så ljuvlig doft och hör till mina favorit blommor.
Kaffe "poro"/ sump är vad man skall sätta på pionerna på marken tipsade en bekant mig,kom ihåg att vattna efteråt.
Själv är jag som sagt ingen hortonom precis fast jag gillar allt som blommar.
En bloggare jag följer tipsade i sin blogg att pelargoner passar utmärkt som snitt blomma ,dessutom är de hållbara tipsade hon om,så jag klippte av några och satte i liten vas och apoteksflaska.
Hundarna var rädda för pionerna ,det var en som hade lagt sig längs marken,de skällde på den och backade så jag var tvungen att klippa av den ja då lugnade de ner sig det såg rätt komiskt ut kan jag lova.
Vädret har ju inte varit det bästa denna vecka,solen har för det mesta lyst med sin frånvaro,men trots det har jag njutit av semestern.
Ha en bra fortsättning på kvällen...
Kram:-Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar