lördag 13 juni 2015

Sommarlista!

Fann denna sommarlista  hos Linda ( Lindas lantliga) så jag tänkte också fylla i min sommarlista..

Mina planer inför sommaren:Har direkt inga planer inför sommaren,en konfirmation  jo men annors inga planer ,tar dagen som den kommer...

Bästa sommarstället: Hangö staden jag är född i och bodde också över 40 år där,Hangö är en sommarstad  vid havet ,alla fina stränder ,och på sommaren massor med turister..

Favoritsommarblomma:Pioner hör till mina favorit blommor ,har själv av dem på gården ,har fått plantor av bekanta..Gillar också syren och nattviol och liljekonvalj.


Här badar jag helst: I Hangö i havet,här där jag bor finns det bara sjöar och det är lång  väg att ta sig dit så det blir inte så ofta att bada.
Hur länge skall du vara ledig: 4 veckor ,sparar en vecka till hösten..
Vad ser du mest fram emot ? Sommarsemestren ,en resa till Hangö kanske.
Vad kommer du att köpa inför semestern: Jag har redan köpt en sommarklänning, och så sommarblommorna.
Det här lyssnar jag på i sommar:Lyssnar på radio ,har radion alltid på i köket då jag är där och grejar på.
Favoitsommardoft: Doften av hav,syren ,liljekonvalj,nyklippt gräs.
Den ultimata sommardagen: sovmorgon,en bra bok att läsa eller en inredningstidning,gosa med hundarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar