fredag 6 februari 2015





Hej på er! idag får ni se en gammal kökshanduk med monogram son varit min pappas mormors,den är väldigt gammal,tycker om gamla linnehandukar med monogram även gamla lakan,har en hel del gamla handukar med monogram,även fyndat på loppisar.
Tog fram min pelargon från källaren igår,får se om det blir nåt liv i den idag,måste byta mylla på den idag,hade den i tvättstugan på fönsterbrädet under sommaren,borde köpa några pelargoner till mårbacka hade jag tänkt.
Kolla paradhandukställningen den tycker jag så mycket om,ovanpå hyllan har jag gamla apoteksflaskor och en mugg av bäck som jag förvarar gamla silver skedar i.
Tallriksställningen som ni kan se på bilden handlade jag på en gårdloppis på våran gata för två sommrar sedan.Vårt kök är en blandnind av -70 tal och nutid.Visar i ett senare skede bilder från köket.

Gillar Maison belle produkter ,de som ni kan se på bilden använder jag mest,de var min dotter som fick mig intresserad av dem.Tidigare köpte jag dem i en inredningsaffär men numera  går det att köpa dem hos Prisma också,toalett rengöringsmedel,handdisk medel,flyttande tvättpulver finns också,av tvålarna säljer de inte hos Prisma ,gjorde nämligen en gång en förfrågan och fick till svar att de inte hörde till deras sortiment.Vad använder ni för rengöringsmedel?
Har varit härligt soligt väder idag,smestern börjar nå sitt slut ,på måndag på jobb.
Besökte ett cafe med min arbetskomois idag som jag aldrig varit till förut.Åt skinkpaj med sallad och  och jordgubbsosttårta till dessert,smakade gudomligt ,och väl upplagt ,inte var det dyrt heller skinkpaj med sallad 6,50 €.
Ha ett tevligt veckoslut,själv skall jag njuta av de sista lediga dagarna!
Kram :-Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar